15 NEJČASTĚJŠÍCH MÝTŮ A FAKT O HUBNUTÍ

CHCETE-LI ZHUBNOUT, HLADOVTE! SNÍDANÍ SI JEN ROZTÁHNETE ŽALUDEK.

BUDETE POTOM JÍST CELÝ DEN, RADĚJI JI PROTO VYNECHTE.

BÍLÉ VÍNO PODPORUJE HUBNUTÍ, DOPŘÁVEJTE SI HO KLIDNĚ PO LITRECH.

TAKÉ JSTE SLYŠELI MNOHO PODOBNÝCH A „ZARUČENĚ OSVĚDČENÝCH“ RAD?

SPOLU S DIETOLOGY JSME TY NEJČASTĚJŠÍ UVEDLI NA PRAVOU MÍRU.

připravila:

Věra Burešová, NATURHOUSE,

 

1) Nedostatek spánku zpomaluje proces úbytku na váze

Pravda.

Nedostatek  spánku  je  z  celosvětového  hlediska jednou z hlavních příčin obezity a je dokázáno, že zpomaluje i samotný proces hubnutí.

Jednak proto,že tělo nemá dostatek energie a snaží se ji dohnat příjmem ze stravy a jednak i proto, že nedostatek spánku může způsobovat hormonální nerovnováhu.

Při nevyspání totiž stoupají v těle hladiny hormonu grelinu, který vyvolává zvýšenou chuť k jídlu, a zároveň klesají koncentrace hormonu leptinu, který chutě naopak potlačuje.

2) Dodržování pitného režimu tvoří základ redukce hmotnosti

Pravda.

Při redukci hmotnosti je dodržování pitného režimu stejně důležité jako strava a pohybová aktivita.

Denně by chom měli vypít zhruba 2 – 2,5 l tekutin, při sportu a fyzické aktivitě  je  spotřeba  tekutin  vyšší. 

Vhodnými  nápoji  jsou například neslazené čaje, pitná voda a neperlivé minerální  vody. 

Naopak  vůbec  se  nedoporučují  slazené a colové limonády, energetické nápoje, alkohol a káva.

3) Bílé víno napomáhá hubnutí.

Můžeme si jej dopřávat v množství 2 dcl každý den

Ne tak docela.

Alkohol se doporučuje v rámci diety zcela vynechat. Pokud už si ho výjimečně dopřejete, nejlepší je

maximálně  jedna  sklenka  bílého  suchého  vína,  se  kterou zároveň vypijete sklenici obyčejné vody.

4) Absence snídaně vede k nadváze

Pravda.

Snídaně  působí  jako  „startér  metabolismu“.  Tělo je po dlouhé noci připraveno přijmout energii, která slouží po  celý  den. 

Navíc,  když  se  nenasnídáte,  při  dalším  jídle toho sníte daleko více, než co ušetříte vynecháním snídaně.

Správná snídaně by měla obsahovat kvalitní bílkoviny, sacharidy a vlákninu nejlépe ve formě celozrnného pečiva.

5) Měli bychom zcela vypustit sacharidy

Ne tak docela.

Sacharidy jsou zdrojem energie a jako jedna ze základních složek potravy v jídelníčku být musí.

V průběhu dne se sacharidy postupně spalují, pokud si je ale dátevečer, kdy nemáte více pohybu, snadno se přemění na tuky a uloží se.

Proto je při hubnutí lepší připravit si na večer jídlo složené převážně ze zeleniny a potravin s vyšším podílem bílkovin a vlákniny.

6) Pečivo a dieta nejdou dohromady

Mýtus.

Když si vyberete to správné celozrnné pečivo, nemusíte mít strach, že by ohrozilo vaše hubnutí. Obsahuje totiž nenasycené mastné kyseliny,

které jsou výborné jako prevence kardiovaskulárních chorob. Vláknina pročistí střeva a navíc celozrnné pečivo dodá tělu potřebné živiny a sacharidy.

7) Po páté hodině večer už se nesmí jíst

Mýtus.

Všeobecně platí, že při hubnutí by se mělo jíst zhruba každé tři hodiny. Totéž platí i o večeři.

Poslední jídlo by mělo být maximálně 3 hodiny před spaním, aby tělo nehladovělo.

8) Dvoudenní půst je skvělým pomocníkem při hubnutí. Stáhnete si žaludek a nebudete mít neustálý pocit hladu.

Mýtus.

Jednodenní či dvoudenní půst jednou za čas může u  zdravého  člověka  zafungovat  jako  způsob  detoxikace organismu,

protože ledviny a játra při něm nejsou zatěžovány  běžnými  procesy  spojenými  s  trávením.  Na  hubnutí však nemá půst žádný vliv.

A rozhodně vám dvoudenní půst nestáhne  žaludek  tak,  abyste  už  nikdy  nepociťovali  hlad. 

Lidé se zdravotními potížemi by měli otázky ohledně půstu konzultovat se svým ošetřujícím lékařem.

9) Sladit by se mělo jen umělým sladidlem

Ne  tak  docela. 

Umělá sladidla  jsou  na  trhu  krátkou  dobu a vědci stále ještě zkoumají jejich zdravotní dopady na lidský organismus. 

Navíc  umělá  sladidla  mohou  vyvolávat  větší chutě na sladké.

10) Vyhnout obloukem bychom se měli všem tukům. Ty totiž tělo vůbec nepotřebuje

Mýtus.

V  přiměřeném  množství  tuky  potřebujeme  kvůli vitaminům  rozpustným  v  tucích,  které  jsou  nezbytné  pro správnou funkci mozku a pro stavbu buněčných membrán.

Je  důležité  vybírat  si  kvalitní  oleje  s  nízkým  zastoupením nasycených  mastných  kyselin,  jako  jsou  například  olivový a  řepkový  olej. 

Ty  totiž  snižují  rizika  nádorových  onemocnění, infarktu, mozkové mrtvice, potlačují zánětlivé procesy a snižují hladinu LDL cholesterolu,

čímž zabraňují ucpávání  cév  a  vysokému  krevnímu  tlaku.  Jako  velmi vhodná  se  proto  v  současné  době  ukazuje středomořská strava.

11) Jíst bychom měli z menších talířů. Ošálíme tak tělo a sníme toho méně

Mýtus.

Nakládat si jídlo na malé talířky samozřejmě můžete, ale rozhodně  to  není  při  hubnutí nezbytně  nutné. 

Určité  druhy zeleniny  můžete  jíst  v  podstatě  neomezeně,  protože mají minimum kalorií a určitěz nich nepřiberete, tudíž není nutné používat malé talířky.

12) Pohyb je základ úspěchu při hubnutí

Ne tak docela.

Pohybem se tvaruje postava, ale bez úpravy jídelníčku a užívání vhodných doplňků stravy není hubnutí efektivní. 

Nejdůležitější  je  při  hubnutí správně  sestavený jídelníček a vhodný výběr doplňků stravy, dalších zhruba 30  % úspěchu  tvoří  pohyb. 

Třicet minut svižnější chůze či chůzi do schodů zvládne téměř každý. Zkrátka choďte, když nemusíte stát, stůjte, když nemusíte sedět.

13) Jakýkoli sladký prohřešek naruší celý proces hubnutí. Je potřeba začít znovu

Mýtus.

Po kousku kvalitní čokolády nebo sklence suchého vína ještě nikdo nepřibral. Nesmíte však z toho vytvořit pravidlo nebo dokonce odměnu za odříkání.

Když „zhřešíte“ pouze výjimečně, můžete bez výčitek pokračovat v nastaveném jídelníčku.

14) Před každým jídlem se doporučuje vypít sklenici vody

Pravda.

Sklenička vody před jídlem pomůže vyplavit z těla většinu toxických látek a tím usnadní trávení. Navíc může posílit lymfatický systém, naředit žaludeční šťávy a připravit

trávicí enzymy. Naopak pít velké množství vody během jídla se nedoporučuje, protože to pak zpomaluje trávení.

15) Při redukci váhy jsou povoleny sladkosti pro diabetiky

Mýtus.

Výrobky označené „dia“ ve značné míře obsahují stejné  množství energie jako klasické sladkosti, jen s tím rozdílem, že jsou svým složením vhodnější pro diabetiky.

 

Nedaří se vám zhubnout? Rádi vám poradíme:  Objednejte se na konzultaci zdarma ještě dnes!

Přečtěte si příběhy naších klientů

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.